OVAKO STOJE STVARI! Pogledajte koji mediji su pod kontrolom režima, a koji ne!

Podeli vest sa drugima!
  • 136
    Shares

Advertisements

Mnogi u Srbiji su svedoci danas, da političko okruženje kontroliše uveliko medijsku scenu. To nije ništa novo. Sasvim normalna pojava je da vlast i politički interesi imaju svoje “pipke” u medijskom biznisu.

 

Ovde ćemo zahvaljujući odličnim izvorima pokušati da vam u detalje objasnimo ko, kako i zašto kontroliše koje medije u našoj državi. KRENIMO REDOM

 

Pre svega želimo da Vam predstavimo koji su mediji pod direktnom ili indirektnom kontrolom aktuelnog političkog režima i premijera Srbije Aleksandra Vučića.. Napominjemo da većina medija nije u obavezi da sluša bilo čija naređenja iz političke sfere, ali vlasnici tih medija to rade jer žele da imaju što više ugovora i reklama.

TELEVIZIJE pod kontrolom režima:

TV PINK (Vlasništvo: Pink Corporation)

TV PRVA (Antena group)

HAPPY( Vlasništvo: Predrag Ranković Peconi)

RTV (Vlasništvo: Pokrajinski Fond Vojvodine)

TV NOVA (Ubuduće BK TV – Vlasništvo: BK grupa)

STUDIO B (Vlasništvo: Maksim Media d.o.o)

 

Napomena: U spisak smo uključili samo glavne televizije. Lokalne televizije su pod kontrolom lokalnih vlasti. Neke su pod kontrolom SNS, druge pod DS treće pod kontrolom SPSa.

————————————————

TELEVIZIJA van kontrole režima:

TV N1 (Vlasništvo: KKR Group)

TV B92 (Vlasništvo: Antena Group)

 

 

Dakle, ovde imamo spisak glavnih televizija u Srbiji. Samo dve televizije nisu pod direktnom kontrolom. A to su N1 i B92. Zanimljivo je da su televizije B92 ali i TV PRVA u vlasništvu iste kompanije Antene Group, koja je u zvaničnom posedu firme sa Kipra.

Iako su isti vlasnici B92 nije politički afirmisana premijeru Srbije, dok je TV PRVA sa druge strane u potpunosti prepuštena aktuelnom režimu.

S druge strane, TV N1 je u vlasništvu KKR grupe koja je zapravo investicioni fond u vlasništvu SAD, ali i nekoliko banakarskih institucija Evrope. KKR grupa je kupila i vlasništvo nad portalom BLIC-a ali kupili su i SBB operatera kablovske mreže.

Idemo sada na novine…

NOVINE pod kontrolom režima:

INFORMER (Vlasništvo: Insajder d.o.o)

KURIR (Vlasništvo: Adria Media Group)

VEČERNJE NOVOSTI ( Vlasništvo: Država Srbija)

POLITIKA (Vlasništvo: Država Srbija)

SRPSKI TELEGRAF (Vlasništvo: Medijska mreža d.o.o)

 

NOVINE van kontrole režima:

DANAS (Vlasništvo: DAN GRAF d.o.o)

BLIC (Vlasništvo: Axel Ringer Spring)

Advertisements

 

Dakle kad je reč o novinama situacija je kristalno jasna. Samo jedne novine nisu pod kontrolom režima. Dnevni list DANAS ipak, ima komplikovano vlasništvo, a donacije stranih organizacija i NVO sektora su ogromne. Ovaj list iako je jedini opozicioni štampani medij, ne utiče puno na javnost, jer mu prodaja nije velika, kao ni tiraž.

Novine BLIC, su prevrtljive, i igraju često dvosmislenu uređivačku politiku. Teško ih je definisati.

Bilo je dosta kontroverzi oko novina SRPSKI TELEGRAF, za koje se tvrdilo da su u pravom vlasništvu brata premijera Vučića, Andreja Vučića ili bratovog premijera Gorana Veselinovića. Koji je i vlasnik marketinške agencije “RIGHT”. Ipak, to su samo špekulacije i dokaza za to zvanično nema!

Pređimo na portale (situacija je jako komplikovana).

PORTALI (SAJTOVI) pod kontrolom režima:

INFORMER .rs (Vlasništvo: Insajder Tim d.o.o)

KURIR. rs (Vlasništvo: Adria Media Group)

TELEGRAF .rs (Vlasništvo: ComTrade)

SRBIJA DANAS .rs (Vlasništvo: Srbija Danas d.o.o)

NOVOSTI. rs (Vlasništvo: Država Srbija)

STANDARD. rs (Vlasništvo: Nejasno)

ALO .rs (Vlasništvo: Axel Ringer Spring)

 

PORTALI (SAJTOVI) van kontrole režima:

BLIC .rs (Vlasništvo: Axel Ringe Spring / KKR Grupa)

N1. rs (Vlasništvo: KKR Grupa)

B92 .net (Vlasništvo: Antena Grupa)

Srbija Danas .net (Vlasništvo: Nejasno)

Opozicionar .com (Vlasništvo: Nejasno)

CINS .rs ( Vlasništvo: Delimično nejasno)

BIRN.rs ( Vlasništvo: Delimično nejasno)

KRIK.rs ( Vlasništvo: Delimično nejasno)

Teleprompter .rs (Vlasništvo: Danilo Daničić)

MONDO. rs (Vlasništvo: International MONDO)

Dnevni Žurnal .com (Vlasništvo: Elbar Media Group)

BizLife .rs (Vlasništvo: BIZZ D.O.O)

Slobodni Mediji .com (Vlasništvo: Elbar Media Group)

Dakle, većina online medija nije pod kontrolom režima. Internet je za sada i dalje slobodan. Vlasništvo internet portala nije toliko transparentno, i registranti domena često i nisu sami vlasnici dotičnih portala. Portal BLICa je od nedavno pod delimičnom kontrolom grupe KKR koja je i vlasnik N1 televizije. Upravo zato, BLIC sajt je više kritički nastrojen prema aktuelnoj vlasti, od novina BLIC.

Vlasništvo portala CINS, BIRN i KRIK je umršeno i neiskreno do kraja, tako da smo namerno naznačili da je vlasništvo zvanično DELIMIČNO NEJASNO.

Napominjemo takođe da portala ima mnogo više, ali da je njihov učinak i uticaj na javnost manji, pa ih nismo pomenuli. Postoje i određeni portali koji nisu definisani, ni po vlasništvu ni po kontroli pa ih nismo spomenuli. To su portali poput: Webtribune.rs, Vestinet.rs, SrbijaJavlja.rs, Pravda.rs, SrbinInfo.rs…

 

Kako vam se čini stanje medija!?

 

IZVOR: Dnevni Žurnal

Advertisements